Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Підсумуймо вивчене

 1. Прокоментуйте слова Максима Рильського. які стали епіграфом до біографії Остапа Вишні:  «Він світив як сонце, до нього люди тяглись, як до сонця. Він умів і гриміти . як грім, і того грому боялись усі плазуни й негідники». Що ви знаєте про дружбу цих письменників?

2. Розкажіть про сім'ю, в якій народився й підростав майбутній гуморист.

 3. Під яким псевдонімом митець надрукував свій перший твір? Чому вибрав такий псевдонім? Пригадайте, як Павло Губенко коментував «ягідний» смак свого псевдоніма.

4. Доведіть, що Остап Вишня був талановитим гумористом і на сторінках своїх книг, і в побуті.

5. За що заарештували Остапа Вишню? Яким чином слідчі змусили письменника визнати нав'язані йому безглузді звинувачення?

6. Які вчинки Варвари Маслюченко-Губенко вас особливо зворушили?

7. Яким повернувся Остап Вишня із заслання? Чим саме викликає ця талановита людина у вас співчуття? 8. Розкажіть про похорон Остапа Вишні, доведіть, що траурна церемонія свідчила про всенародну любов і пошану до письменника.

 

Робота в парах. З сусідом за партою виберіть одну з поданих тез і спростуйте чи доведіть її істинність:

 а) «Розум Остап Вишня мав вольтерівської гостроти, викривач він був незрівнянний, та все ж визначальним, мені здається, в його вдачі було саме це: ніжність, душевність, поетичність. Ніякі найстуденіші вітри тяжких часів не могли остудити в його душі жар любові — невгасної любові до народу, до Вітчизни, до  краси життя і мистецтва» (Олесь Гончар);

б) «Усім своїм єством хотілося  бути корисним народові. Не поневірятися, не лакействувать перед  народом, а служить йому, чудесному нашому народові, милуватися з  нього і радуватися з того, що я маю честь велику, чудесну, незрівнянну  і неповторну честь належати до свого народу. Ніколи я не зрадивІ інтересів свого народу!» (Остап Вишня)-,

в) «У народі найбільше знані  три українці: Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко і Остап Вишня»  (Максим Рильський).

Робота в групах. Створіть дві творчі групи і підготуйте проект «Про що розповідає щоденник Остапа Вишні». Одна група працюватиме над щоденником «Думи мої, думи мої», інша — над табірним щоденником  «Чиб'ю». На першому етапі роботи знайдіть в бібліотеці тексти щоденників і статті літературознавців, присвячені цим творам. На другому етапі уважно їх прочитайте, зробивши потрібні виписки. На третьому —  систематизуйте матеріал й завершіть проект у вигляді короткого реферату, з яким делегований творчою групою учасник виступить у групі.

 

 

До теми «Творчість Остапа Вишні»

Мозкова атака

 1 Кому присвячена усмішка «Як варити і їсти суп з дикої качки» і з якої причини?

2. Розкрийте поетику назви усмішки «Як варити і їсти суп із дикої качки». Чому саме на кулінарному процесі й споживанні страви акцентує автор у назві і твору, в якому йдеться про полювання?

3. З'ясуйте особливості гумору цієї усмішки.

 4. Чому згадка про орнітолога Мензбіра у читачів викликає доброзичливу посмішку?

 5. Прочитайте вголос одну-дві цитати з пейзажними замальовками. Доведіть, що описи природи в цьому творі мають особливе значення.

6. З якою метою автор рекомендує своїм читачам після полювання читати «Записки мисливця» Івана Тургенєва?

Аналізуємо твір.

1. З якої причини в усмішці так детально розповідається про підготовку до полювання?

2. Яку річ, на думку автора, не можна ні в якому разі забувати? Чи ви згодні, що це справді найголовніше на полюванні?

3. Що ви довідалися про вечірню і ранкову зорю?

4. Зверніть увагу на діалоги в усмішці. Чим саме вони цікаві?

 5. Як саме мисливець-невдаха компенсує відсутність мисливських трофеїв? Коли і як саме розкривається його обман?

6. Поясніть роль засобів виразності у творенні художнього світу Остапа Вишні.

 

Робота в парах. З сусідом за партою подискутуйте про істинність тез: а) «їздили полювати. Це не вперше і не востаннє. Нічого! І як радісно, що я нікого не вбив!» (Остап Вишня)\

 б) «Рибалка прагне піймати карася, а письменник ловить у живому людському потоці сюжети й образи для своїх творів» (Остап Вишня)\

в) «А як він викристалізовував, поетично оформляв драматичний елемент своєї усмішки! Багато його усмішок — це розгорнуті сцени, де дійові особи живуть і діють немовби на підмостках, вони такі сценічно довершені, що самі просяться аби їх зіграли! В Остапа Вишні, безперечно, був сильний талант драматичного гумориста» (Юрій Бурляй)\

 г) «Друг людини, друг природи й праці, / Грізний ворог нечисті і зла» (Максим Рильський).

 

Робота в групах. Створіть творчу групу (3—5 осіб) для написання проекту «Тема полювання в українській та світовій літературах». На першому етапі, розділивши роботу між учасниками творчої групи, прочитайте книги Остапа Вишні «Мисливські усмішки», «Записки мисливця» Івана Тургенєва, «Мисливець» Джона Хантера (зверніть увагу, як перекладається з англійської прізвище шотландського письменника). На другому етапі роботи проаналізуйте ці художні тексти, зробіть стислі висновки про художні особливості творів письменника-мисливця, який вам найбільше сподобався. Свій творчий проект озвучте у групі.