Підсумуймо вивчене
1. Окресліть основні моменти біографії Євгена Маланюка. Які обставини вплинули на формування його особистості?
2. Схарактеризуйте творчий шлях Євгена Маланюка в контексті мистецького життя «Празької школи» поетів.
3. На які періоди поділяють творчість Маланюка? Назвіть його збірки.
4. Чиї традиції продовжив 1 Маланюк у ліриці? У чому полягає оригінальність його концепції культури?
5. Чому найбільше нещастя України Маланюк пов'язував із «малоросійством»? Схарактеризуйте концепцію вольової особистості Маланюка.
6. Як у ліриці митця поєднано особисті та громадянські мотиви? Наведіть приклади.
7. Які завдання ставив Маланюк перед митцем у поезії «Стилет чи стилос?»? Схарактеризуйте образність вірша. За допомогою яких художніх засобів досягається виразність ідеї і твору? З'ясуйте, яку естетичну функцію відіграють у поезії тропи.
Поміркуйте
1. Чому поезію Маланюка називають «лірикою трагічного оптимізму»?
2. Чи мав слушність поет, назвавши Шевченка «духовним Мойсеєм нашої нації»? Аргументуйте своє твердження.
3. Що зближує Маланюка з неокласиками?