Бліц-опитування
- Що вас вразило в життєвій долі Івана Драча?
- Що ви знаєте про громадську діяльність поета?
- На які періоди можна поділити творчість Івана Драча?
- Схарактеризуйте специфіку його творчої манери письма. У чому полягає мистецьке кредо Івана Драча? В яких творах воно висловлене?
- Які проблеми духовного буття нації відображено у поемі про Шевченка?
- Які актуальні питання доби порушив митець у поемі «Ніж у сонці»? Чому ця публікація викликала великий резонанс у читачів?
- У чому полягає новаторство митця в жанрі балади?
- Визначте роль засобу іронії у баладі «Крила».
- Як у баладах поета відображено ментальність українців?
- У чому виявляється національний характер балад Драча?
Аналізуємо твір
- Пригадайте визначення балади. Які жанрові різновиди балад ви знаєте?
- З'ясуйте тему та ідею «Балади про coняшник» Івана Драча. В чому своєрідність розгортання її ліричного сюжету? Схарактеризуйте художню функцію композиції.
- Які засоби змалювання головного образу твору застосував поет? Яким зображується персонаж? Що відкриває хлопець у світі щомиті? Прокоментуйте відповідні рядки з твору.
- З якою метою митець написав твір верлібром? З'ясуйте особливості поетики «Балади про соняшник».
- Що символізують крила у Кирила? Чого насправді прагнув позбутися Кирило, відрубуючи їх? Чи вдалося йому це зробити? Зробіть висновок з балади.
- Який урок життя подає автор у «Баладі про вузлики»? Які художні засоби переважають у цьому творі?
Творче завдання.
- Намалюйте ілюстрацію до вірша Івана Драча, який вам особливо сподобався, підпишіть її поетичним рядком.
- Об’єднайтеся у групи і підготуйте повідомлення про поему І.Драча «Чорнобильська мадонна». Прочитайте одногрупникам уривки з цієї поеми.