ВСТУП
1. Бондар М. Творчість Володимира Cамійленка // Cамійленко В. Твори.— К., 1990.
2. Зеров М. “Непривітаний співець” (Я. Щоголів) // Зеров М. Твори: В 2 т.— К., 1990.— Т. 2.
3. Історія української літератури ХІХ століття: У 3 кн.— К., 1997.— Кн. 3.
4. Камінчук О. Олена Пчілка: аспекти творчої діяльності // Слово і час.— 1999.— № 6.
5. Хропко П. Українське літературне життя 70—90-х років ХІХ ст. (Матеріал до оглядової лекції у 10 класі) // Дивослово.— 1994.— № 3.
ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ
1. Білецький О. Іван Семенович Левицький (Нечуй) // Білецький О. Зібрання праць: У 5 т.— К., 1965.—
Т. 2.
2. Зборовська Н. Український світ Нечуя-Левицького: гендерний підхід // Зборовська Н. Феміністичні роздуми на карнавалі мертвих поцілунків.— Львів, 1999.
3. Крутікова Н. У світі художньої правди і краси // Нечуй-Левицький І. Твори: У 3 т.— К., 1988.— Т. 1.
4. Міщук Р. Співець душі народної: До 150-річчя від дня народження І. Нечуя-Левицького.— К., 1987.
5. Панченко В. Дві повісті Івана Нечуя-Левицького (“Хмари”, “Кайдашева сім’я”) // Дивослово.— 2003.— № 8.
6. Погрібний А. Всевидяще око України.— І. Нечуй-Левицький // Погрібний А. Класики. Не зовсім за підручником.— К., 2000.
7. Хропко П. Романи І. Нечуя-Левицького з життя інтелігенції // Українська мова і література в школі.— 1988.— № 11.
ПАНАС МИРНИЙ
1. Білецький О. Панас Мирний // Білецький О. Зібрання праць: У 5 т.— К., 1965.— Т. 2.
2. Горленко В. “Повія”, роман П. Мирного // Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія: У 3 кн.— К., 1998.— Кн. 2.
3. Міщук Р. Реалізм Панаса Мирного і проблема художньої розповіді // Проблеми історії та теорії реалізму української літератури ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1991.
4. Пивоваров М. Майстерність психологічного аналізу (Роман “Повія” Панаса Мирного).— К., 1960.
5. Сиваченко М. Корифей української прози.— К., 1967.
6. Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного.— К., 1989.
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ
1. Галабутська Г. Життєві і творчі обрії Карпенка-Карого // Дивослово.— 1995.— № 12.
2. Мороз Л. Іван Карпенко-Карий (Іван Тобілевич). Історія української літератури ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
3. Рильський М. Гордість української драматургії: Про творчість Карпенка-Карого // Рильський М. Статті про літературу.— К., 1980.
4. Свербілова Т. Уроки “Хазяїна” наприкінці ХХ ст.: не зовсім за підручником // Слово і час.— 1998.—
№ 3.
МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ
1. Комишанченко М. Михайло Старицький (Літературний портрет).— К., 1968.
2. Левчик Н. Історична проза М. Старицького: далекі образи — близькі ідеї // Слово і час.— 1990.— № 12.
3. Левчик Н., Мороз Л. Михайло Старицький // Історія української літератури ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
4. Повернення з небуття: Романи “Молодість Мазепи” і “Руїна” в контексті світоглядно-естетичних концепцій історичної прози М. Старицького // М. Старицький. Молодість Мазепи. Руїна.— К., 1997.
5. Подолинна І., Подолинний А. Повість “Облога Буші” Михайла Старицького // Дивослово.— 1994.— № 3.
6. Поліщук В. Методологічні аспекти творчості.— Черкаси, 2003.
7. Поліщук В. Художня проза Михайла Старицького.— Черкаси, 2003.
8. Франко І. Михайло Петрович Старицький // Зібрання творів: В 50 т.— К., 1982.— Т. 33.
ІВАН ФРАНКО
1. Басс І., Каспрук А. Іван Франко: життєвий і творчий шлях.— К., 1983.
2. Вервес Г. Іван Франко і світова література // Українська література в загальнослов’янському і світовому контексті: У 5 т.— К., 1987.— Т. 1.
3. Гундорова Т. Франко — не Каменяр.— Мельбурн, 1996.
4. Дей О. Іван Франко, життя і діяльність.— К., 1981.
5. Денисюк І. Невичерпність атома.— Франкознавчі студії.— Львів, 2001.
6. Єфремов С. Іван Франко: Критико-біографічний нарис.— К., 1926.
7. Жулинський М. Від традицій ХІХ ст. до ранніх пошуків ХХ ст. та Іван Франко // Сучасність.— 1997.— № 5.
8. Зеров М. Франко — поет // Зеров М. Твори: В 2 т.— К., 1990.— Т. 2.
9. Іван Франко і світова культура: Матеріали Міжнародного симпозіуму ЮНЕСКО: В 3 кн.— К., 1990.
10. Іван Франко — письменник, мислитель, громадянин. Матеріали Міжнародної наукової конференції.— Львів, 1998.
11. Павличко Д. З глибин душі // Франко І. Зів’яле листя.— К., 1985.
12. Погребенник Ф. З вірою в силу духа народного (Поема І. Франка “Мойсей”) // Українська мова і література в школі.— 1986.— № 8.
13. Рудницький Л. Іван Франко і німецька література.— Мюнхен, 1974.
14. Скупейко Л. Іван Франко про творчу індивідуальність письменника.— К., 1986.
15. Франко З. У спектрі засобів майстерності філософських поем Каменяра // Українське літературознавство.— 1969.— Вип. 7.
16. Шерех Ю. Другий “Заповіт” української літератури // Шерех Ю. Третя сторожа: Література. Мистецтво. Ідеології.— К., 1993
ЛІТЕРАТУРА 10-х років ХХ ст.
1. Геник-Березовська З. Про неоромантичну драму. Драматична творчість Лесі Українки в тогочасному літературному контексті // Геник-Березовська З. Грані культур: Бароко. Романтизм. Модернізм.— К., 2000.
2. Зеров М. Марко Черемшина і галицька проза // Зеров М. Твори: В 2-х т.— К., 1990.— Т. 2.
3. Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
4. Кузнєцов Ю. Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ — початку ХХ ст. (проблеми естетики і поетики).— К., 1995.
5. Мишанич О. В безмежжі зим і чужини... // Черкасенко С. Твори в 2 т.— К., 1991.— Т. 1.
6. Розсипані перли. Поети “Молодої музи”.— К., 1991.
БОРИС ГРІНЧЕНКО
1. Левчик Н. Борис Грінченко // Історія української літератури ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
2. Погрібний А. Борис Грінченко в літературному процесі кінця ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1990.
3. Погрібний А. Життя і творчість Бориса Грінченка // Дивослово.— 1994.— № 3.
МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ
1. Агеєва В. Імпресіоністична поетика Михайла Коцюбинського // Слово і час.— 1994.— № 9—10.
2. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції художнього розвитку // Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
3. Кузнєцов Ю. Імпресіонізм як мрія про гармонію (на прикладі новели М. Коцюбинського “Іntermezzo” // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 1999.— № 2.
4. Кузнєцов Ю., Орлик П. Слідами феї Моргани: Вивчення творчості Коцюбинського в школі.— К., 1990.
5. Листи до Михайла Коцюбинського.— Ніжин, 2002 — 2003.
6. Логвин Г. М. Коцюбинський та імпресіонізм // Дивослово.— 1996.— № 10.
7. Логвин Г. Ще раз про імпресіонізм М. Коцюбинського // Дивослово.— 1999.— № 4.
8. Пахаренко В. “Над берегами вічної ріки” // Дивослово.— 1994.— № 7.
9. Поетика прози Михайла Коцюбинського.— К., 1989.
10. Черненко О. Михайло Коцюбинський — імпресіоніст.— Мюнхен, 1977.
11. Шевчук В. Поезія не живе на смітнику... Михайло Коцюбинський та його проза // Михайло Коцюбинський. Що записано в книгу життя. Повісті та оповідання.— Харків, 1994.
ОЛЬГА КОБИЛЯНСЬКА
1. Горбач А.-Г. Німецький духовний світ молодої Кобилянської // Сучасність.— 1984.— № 11.
2. Гундорова Т. Femina melancholica. Стать і культура в гендерній утопії Ольги Кобилянської.— К., 2002.
3. Гундорова Т. Кобилянська—Довженко: навколо землі або різниця аналогій // Слово і час, 1997.— № 11.
4. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції художнього розвитку // Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
5. Дзюба І. Читаючи Кобилянську // Українська мова і література в школі, 1986.— № 2.
6. Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
7. Кобилянська О. Слова зворушеного серця: Щоденники, Автобіографії. Листи. Статті та спогади.— К., 1982.
8. Ковальчук О. Ольга Кобилянська та її повість “Людина” // Дивослово, 2002.— № 12.
9. Ковальчук О. Письменницька позиція в повісті О. Кобилянської “Земля” // Дивослово.— 1993.— № 2.
10. “Мені не соромно отворити уст про мої чувства”. Неопублiковані листи Ольги Кобилянської до Осипа Маковея // Сучасність, 2003.— № 2.
11. Павлишин М. Автобіографічна персона та дарвіністська “Людина” Ольги Кобилянської // Сучасність, 2001.— № 4.
12. Пахаренко В. Погляд у безодню // Українська мова та література, 1999.— № 1, 2.
13. Полякова Л. Музичні образи в творчості Ів. Тургенєва та О. Кобилянської // Радянське літературознавство.— 1985.— № 11.
14. Филипович П. Ольга Кобилянська в літературному оточенні // Филипович П. Літературно-критичні статті.— К., 1991.
15. Филипович П. Спустошена ідилія (“Земля” О. Кобилянської) // Филипович П. Літературно-критичні статті.— К., 1991.
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК
1. Гаєвська Л. Василь Стефаник. Поетика стилю // Індивідуальні стилі українських письменників ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1987.
2. Гладкий В. Стефаник перекладає // Слово і час.— 1991.— № 5.
3. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ — початку ХХ ст.— Львів, 1999.
4. Євшан М. Василь Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
5. Єфремов С. Стефаник і його школа // Історія українського письменства.— К., 1995.
6. Козій Д. Стефаникова людина в межових ситуаціях // Сучасність.— 1972.— № 10.
7. Корбутяк Д. Секрети творчості Василя Стефаника // Сучасність.— 1971.— № 7—8.
8. Кучинський М. Стильові особливості новел В. Стефаника антивоєнного циклу // Дивослово.— 1995.— № 5—6.
9. Музичка М. Штрихи до біографії В. Стефаника // Дивослово.— 1995.— № 5—6.
10. Стефаник Ю. Трагедія і тріумф роду Стефаників // Сучасність.— 1971.— № 6.
11. Токарик М. Новели Василя Стефаника як експресіоністичне відображення дійсності // Дивослово.— 2003.— № 2.
12. Черненко О. Експресіонізм у творчості Василя Стефаника.— Мюнхен, 1989.
13. Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики.— К., 1994.
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
1. Агеєва В. Поетеса зламу століть. Творчість Лесі Українки в постмодерній інтерпретації.— К., 1999.
2. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки // Слово і час.— 1991.— № 3.
3. Бойко Ю. Естетичні погляди Лесі Українки та її стильові шукання // Бойко Ю. Вибрані праці.— К., 1992.
4. Борисюк Т. “Лісова пісня” Лесі Українки і “Затоплений дзвін” Гергарта Гауптмана // Слово і час.— 1990.— № 3.
5. Геник-Березовська З. Драматична творчість Лесі Українки в тогочасному літературному контексті // Геник-Березовська З. Грані культур: Бароко. Романтизм. Модернізм.— К., 2000.
6. Давидюк В. Позатекстова міфологічна символіка “Лісової пісні” // Дивослово.— 1994.— № 2.
7. Донцов Д. Поетка українського рісорджимента (Леся Українка).— Львів.— 1992.
8. Драй-Хмара М. Бояриня // Леся Українка. Бояриня.— К., 1991.
9. Євшан М. Леся Українка // Євшан Микола. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
10. Жулинський М. Леся Українка // Слово і доля.— К., 2002.
11. Зборовська Н. Моя Леся Українка. Есей.— Тернопіль, 2002.
12. Камінчук О. Художній світогляд та особливості поетики Лесі Українки // Дивослово.— 2003.— № 1.
13. Криловець А. “Сім струн я торкаю” (Із секретів поетичної творчості Лесі Українки) // Дивослово.— 1995.— № 7.
14. Мірошниченко Л. Над рукописами Лесі Українки. Нариси з психології творчості та текстології.— К., 2001.
15. Филипович П. Образ Прометея в творах Лесі Українки // Дивослово.— 1996.— № 2.
16. Франко І. Леся Українка // Франко Іван. Зібр. творів: У 50 т.— К., 1981.— Т. 31.
17. “Хотіла б я піснею стати”: Матеріали для проведення позакласного часу з теми “Леся Українка та музика” // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 2000.— № 2 (журнал присвячений Лесі Українці).
18. Шевчук Т. Тестові завдання до теми “Творчість Лесі Українки” // Дивослово.— 1995.— № 8.
МИКОЛА ВОРОНИЙ
1. Білецький О. Двадцять років нової української лірики (1903—1923) // Білецький О. Літературно-критичні статті.— К., 1990.
2. Вервес Г. Микола Вороний // Микола Вороний. Поезії. Переклади. Критика. Публіцистика.— Серія “БУЛ”.— К., 1996.
3. Вервес Г. Поет повертається на батьківщину // Вороний М. Твори.— К., 1989., або ж: Вервес Г. Поет повертається на батьківщину // Рад. літературознавство.— 1989.— № 1.
4. Євшан М. З приводу книжки Миколи Вороного // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
5. Ільєнко І. Боже! За віщо? Судний день Миколи Вороного // Літературна Україна.— 1991.— 14 березня.
6. Кузьменко В. Палімпсести Миколи Вороного // Дивослово.— 1996.— № 12.
7. Лесик В. Поетична спадщина Миколи Вороного // Дивослово.— 1994.— № 12.
8. Мороз-Стрілець Т. Спогад про Миколу Вороного // Вітчизна.— 1988.— № 5.
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ
1. Дем’янівська Л. Символізм як один із напрямів української літератури (Драми Олександра Олеся) // Українська мова і література в школі.— 1992.— № 9—10.
2. Євшан М. Червоні маки... (Про п’єсу О. Олеся “По дорозі в казку”) // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
3. Єфремов С. На початку нового віку: Олесь // Єфремов С. Історія українського письменства.— К., 1995.
4. Жулинський М. Олександр Олесь // Слово і доля.— К., 2002.
5. Зеров М. Від Куліша до Винниченка: Поезія Олеся і спроба нового її трактування // Зеров Микола. Твори: В 2 т.— К., 1990.— Т. 1.
6. Качуровський І. Метрика Олександра Олеся // Слово і час.— 1998.— № 12.
7. Радишевський Р. Журба і радість Олександра Олеся // Олесь О. Твори: В 2 т.— К., 1990.
8. Чернова І. Міфологема долі в художньому світі Олександра Олеся // Слово і час.— 1998.— № 12.
ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО
1. Гнідан О., Дем’янівська Л. Володимир Винниченко: Життя, діяльність, творчість.— К.,1996.
2. Жулинський М. Володимир Винниченко // Слово і доля.— К., 2002.
3. Зеров М. Від Куліша до Винниченка: Нариси з новітнього українського письменства // Зеров М. Твори: У 2 т.— К., 1990.— Т. 2.
4. Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
5. Ковальчук О. Анатомія гріха (Драма Володимира Винниченка “Гріх”) // Дивослово.— 2003.— № 10.
6. Ковальчук О. Щастя як проблема буття (Психологічний аналіз оповідання Володимира Винниченка “Момент”) // Дивослово, 2003.— № 3.
7. Костюк Г. Світ Винниченкових образів та ідей // Українське слово: Хрестоматія: У 3 кн.— К., 1994.— Кн. 1.
8. Мороз Л. “Сто рівноцінних правд”: Парадокси драматургії В. Винниченка.— К., 1994.
9. Панченко В. Будинок з химерами.— Кіровоград, 1996.
10. Слабошпицький М. Письменник світового масштабу: Штрихи до портрета Володимира Винниченка // Українська мова і література в школі.— 1990.— № 2.
11. Українка Леся. Винниченко // Винниченко В. Раб краси.— К., 1994.
12. Франко І. Новини нашої літератури // Винниченко В. Раб краси.— К., 1994.
ОГЛЯДОВІ МАТЕРІАЛИ
1. Агеєва В. Український імпресіонізм: М. Коцюбинський, Г. Косинка, А. Головко.— К., 1994.
2. Андрусів С. Модус національної ідентичності: львівський текст 30-х років ХХ ст.— Тернопіль — Львів, 2000.
3. Білецький О. Літературно-критичні статті.— К., 1990.
4. Грабович Г. Велика література.— К., 1994.
5. Гречанюк С. На тлі ХХ ст. Літературно-критичні нариси.— К., 1990.
6. З порога смерті. Письменники — жертви сталінських репресій. Випуск перший / Упоряд. О. Мусієнко.— К., 1991.
7. Жулинський М. Слово і доля.— К., 2002.
8. Ільницький М. Від “Молодої музи” до “Празької школи”.— Львів, 1995.
9. Ільницький М. Західноукраїнська і емігрантська поезія 20— 30-х років.— К., 1992.
10. Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993, 1994, 1998.
11. Карманський П. Українська богема.— Львів, 1996.
12. Качкан В. Ірина Вільде: Нарис життя і творчості.— К., 1991.
13. Ковалів Ю. Українська поезія першої половини ХХ ст.— К., 2000.
14. Корнієнко Н. Лесь Курбас: Репетиція майбутнього.— К., 1998.
15. Костенко Л. Геній в умовах заблокованої культури // Літературна Україна.— 1991.— 26 вересня.
16. Лавріненко Ю. Розстріляне відродження. Антологія 1917— 1933.— К., 2001.
17. Луцький Ю. Літературна політика в Радянській Україні. 1917 — 1934.— К., 2000.
18. Мишанич О. Повернення: Літературно-критичні статті і нариси.— К., 1997.
19. Мовчан Р. “Естетичне людинознавство” ранньої прози І. Вільде // Українська мова та література.— 2000.— № 17.
20. Мовчан Р. Українська проза ХХ століття в іменах: Посібник.— К., 1997.
21. Моренець В. Національні шляхи поетичного модерну першої половини ХХ ст.: Україна і Польща.— К., 2002.
22. Неврлий М. Українська радянська поезія 20-х років. Мікропортрети в художніх стилях і напрямах.— К, 1991.
23. Павличко С. Дискурс українського модернізму.— К., 1997.
24. Савіцький М. Богдан Лепкий: Життя і творчість.— К., 1993.
25. Соловей Е. Українська філософська лірика.— К., 1999.
26. Стрілецька Голгофа: Спроба антології.— Львів, 1992.
27. Українська художня культура (За ред. І. Ляшенка).— К., 1996.
28. Филипович П. Літературно-критичні статті.— К., 1991.
29. Шерех Ю. Не для дітей: Літературно-критичні статті й есеї. — Нью-Йорк, 1964.
30. Шерех Ю. Пороги і запоріжжя: Література. Мистецтво. Ідеологія.: У 3-х т.— Харків, 1998 —1999.
31. Шерех Ю. Третя сторожа.— К., 1993.
32. Чорній С. Український театр і драматургія.— Мюнхен — Нью-Йорк, 1980.
33. 20-ті роки: літературні дискусії, полеміки.— К., 1991.
ПАВЛО ТИЧИНА
1. Барка В. Хліборобський Орфей, або кларнетизм // Сучасність.— 1961.— № 2.
2. Гальченко С. Текстологія поетичних творів П. Г. Тичини.— К., 1990.
3. Грабович Г. Диптих про Тичину // Грабович Г. До історії української літератури.— К., 1997.
4. Загребельний П. Кларнети ніжності // Загребельний П. Неложними устами.— К., 1981.
5. Коцюбинська М. Корозія таланту // Слово і час.— 1989.— № 11.
6. Маланюк Є. Павло Тичина. Фрагмент із ст. “Напровесні” // Літературна Україна.— 1992.— 14 травня.
7. Стус В. Феномен доби (Сходження на Голгофу слави).— К., 1993.
8. Тельнюк С. Молодий я, молодий...— К., 1990.
МИХАЙЛЬ СЕМЕНКО
1. Білокінь С. Чи був Михайль Семенко футуристом? // Сучасність.— 1990.— № 10.
2. Ільницький О. Український футуризм. 1914—1930.— Львів, 2003.
3. Ільницький О. Шевченко і футуристи // Сучасність.— 1989.— № 5.
4. Ковалів Ю. Михайль Семенко і футуризм // Визвольний шлях.— 1995.— № 10—11.
5. Петровський М. “Хочу додому я, хочу в Київ”. Михайль Семенко — урбаніст // Вітчизна.— 1990.— № 1.
6. Сорока М. Поезомалярство М. Семенка // Слово і час.— 1992.— № 12.
7. Сулима М. “Дух мій в захопленні можливостей футурних” // Слово і час.— 1992.— № 12.
8. Черниш Г. До історії українського футуризму // Радянське літературознавство.— 1989.— № 8.