Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Підсумуймо вивчене

 1. Що ви дізналися про дитячі роки майбутнього письменника? Як ви вважаєте, чи впливають обставини на розвиток таланту митця?

2. Які події з буремної юності Миколи Куліша вас схвилювали найбільше й чому?

 3. Що ви довідалися про перші проби пера великого майстра?

4. Який різновид драми запровадив Микола Куліш?

 5. Які п'єси уславили Куліша як драматурга й Леся Курбаса як режисера? Чому зміст цих драм визнали крамольним?

 6. Яку версію загибелі Куліша  ви знаєте?

7. Доведіть, що Микола Куліш — представник «Розстріляного і відродження». Кого ще з цієї когорти митців ви можете назвати?

 

Робота в парах. Скориставшись інтерактивним методом «Вільний  мікрофон», дайте відповідь на запитання:

1. Чи могла життєва й творча доля Миколи Куліша скластися щасливо й чому? 2. Як слід розуміти  висновок Леся Танюка: «У добу розквіту політичної агітки й театрального плакату Микола Куліш першим із пореволюційних драматургів  прийшов до психологічного письма»?

 

Аналізуємо твір.

1. Складіть психологічний портрет Мини Мазайла. Чи можна йому співчувати? Чи варто осуджувати його заповзятливість у справі зміни свого прізвища?

2. Якою постає Мазайлиха з перших сторінок трагікомедії? Що спільного і що відмінного між Килиною Мазайлихою та її сестрою Мотроною?

3. Чим від Рини і Мазайлихи відрізняється Уля Розсоха? Чи показано її характер у розвитку?

 4. Схарактеризуйте взаємини Рини із братом.

5. Як ви розцінюєте факт, що Мокій порубав сокирою подаровані шаровари й вишиту сорочку? Як ви розумієте поняття «шароварщина»?

6. Для чого куліш вводить у драму епізод з телеграмою? Як цей епізод демонструє рівень інтелекту Мазайлихи і тьоті Моті?

7. Доведіть, що Мотрона Розторгуєва — живе втілення російського шовінізму. Прокоментуйте її тези:«Дивлюсь - не «Харьков», а «Харків»! Нащо, питаюсь, винам іспортілі город?», «Та українці — то не руські люди? Не руські, питаю? Не такі вони, як усі росіяни?», «Тепер я розумію, що таке українська мова. Розумію! Австріяцька видумка, так?»,  «Ви серйозно чи по-вкраїнському?», «А хіба селяни — українці?.. Селяни —І мужики».

8. Які ментальні риси українців драматург викрив у характері  дядька Тараса? 

9. Чи  логічною і правдоподібною є розв'язка трагікомедії?

До творчості Миколи Куліша

Робота над характеристикою героя

Заповніть анкету головного героя п’єси Мини Мазайла.

Орієнтовний зразок

1. Прізвище, ім’я та по батькові. (Мазайло Мина Маркович.)

2. Де проживає. (Н-ська вулиця Холодної Гори м. Харкова.)

3. Національність. (Українець, але таким себе не вважає, називає малоросом.)

4. Освіта. (Школа, міське училище.)

5. Місце роботи. (Службовець апарату тресту «Донвугілля».)

6. Сімейний стан, склад сім’ї. (Одружений, дружина — Килина Трохимівна Мазайло, дочка — Мокрина Минівна Мазайло, син — Мокій Минович Мазайло.)

7. Винаходи. (Електрична мухобійка.)

8. Партійність. (Безпартійний.)

9. Ставлення до українізації. (Негативне. Вважав, що це спосіб зробити його другосортним і не пустити  на вищі посади.)

10. Риси характеру. (Нервовий, чутливий, грубий, наполегливий у досягненні мети тощо.)

 

 Робота в групах.

Схарактеризуйте героїв, знайдіть цитати , які підтверджують їх ставлення до причини конфлікту, українізацію, розкрийте драматургічну майстерність автора у цих образах.

І група — Мина Мазайло

ІІ група — Мокій

ІІІ група — Лина і Рина

IV група — дядько Тарас

V група — тьотя Мотя

VI група — Уля

VIІ група — друзі Мокія

VIІІ група — драматургічна майстерність М. Куліша.